Ромски идентитет
Контакт центарот и помага на заедницата во справување со предизвиците од Корона вирусот (Ајџан Маликоска)
- Детали
- Објавено: Понеделник, 08 Јуни 2020 13:53
- Посети: 1444
Интервју со м-р Ферик Сулејманов, кој сега работи како координатор на контакт Центар за поддршка на Ромската заедница во справување со Covid-19, разговаравме за новонастанатата состојба и за неговата идеја за отворање на контакт центар за помош на ромската заедница.
Контакт центарот и помага на Заедницата во справување со предизвиците од корона вирусот
М-р Ферик Сулејманов е магистер во областа на Економските науки и логистика на бизнисот. Ангажиран е во здружението на граѓани „Ромаверзитас“ како координатор за вработување во рамки на проектот “Зголемување на пристапот и учеството на ученици Роми во средното образование и транзиција на пазарот на труд“, финансиран од Европска Унија и Ромскиот Образовен Форум (РЕФ).
1. Проблемите со корона вирусот создадоа уште поголеми проблеми во нормалното живеење на луѓето. Одлучивте да и помогнете на ромската заедница преку отворање на кол центар. Зошто?
Да, Корона вирусот создаде проблеми во глобални рамки и се уште го попречува нормалното функционирање на луѓето. Ситуацијата, која беше нова и за нас, создаде дополнителни предизвици за кои искрено не бевме доволно подготвени. Планираните проектни активности, поради ситуацијата со Ковид-19, требаше да се модифицираат. Дојдов до идеја, активноста „работни пракси во приватни фирми и организации“ да се пренамени во контакт центар кој ќе работи за заедницата и ќе нуди помош во овие тешки мигови. Да и помогнеме на Ромската заедница, бидејќи, за жал, само нашата заедница се уште е и се третира како маргинализирана.
2. Како функционира овој центар, колку луѓе работат и дали успеваат да ги задоволат барањата на граѓаните? Со кои предизвици се соочувате?
Контакт центарот „Работа за заедницата“ работи 24/7. Ангажирани се вкупно 41 средношколец на територија на нашата држава, шест студенти и три доктори Роми. Тие работат неуморно во три смени за да и помогнат на својата заедница. Контакт центарот нуди стручна медицинска помош, логистичка помош, техничка помош, мапирање на проблемите со кои се соочува Ромската заедница и упатуваат. Секојдневно се соочуваме со различни предизвици и се трудиме да пристапиме најадекватно.
3. Што значи различни предизвици? Кој проблем најчесто се појавува? Што најчесто се бара?
Предизвиците најчесто се поврзани со малата информираност на Ромската заедница со мерките и начините за превенција од Корона вирусот, потоа несоодветниот наратив на здравствените работници кон Ромската заедница и нееднаквиот третман. Заедницата најчесто бара совети за превенција од вирусот, насоки и упатување до соодветни институции согласно нивните потреби.
4. Кој го финансира проектот? Дали тоа е ваша инвестиција? Имате ли поддршка од општината или од државата?
Проектот е финансиран од Европската Унија и Ромскиот Образовен Фонд (РЕФ) од Будимпешта. Проектот го имплементира „Ромаверзитас“ – Скопје. Засега немаме поддршка од државата и општината, но убеден сум и верувам дека ќе допреме и до нив и ќе добиеме поддршка во наредниот период.
5. Како ромската заедница го прифати овој центар? Ќе остане ли да функционира и по завршување на кризата?
Контакт центарот е предвиден да функционира до средината на јули годинава. Како уникатна идеја одлично е прифатен од Заедницата. Се трудиме да постигнеме одлични резултати за да продолжи да функционира и во иднина.
6. Што значи ова за граѓаните Роми?
Контакт центарот за Ромската заедница, пред се, значи поддршка во справувањето со вирусот, стручни медицински совети и упатување, медицински третмани и лекување од доктори Роми кои се грижат за почитување на мерките за превенција и полесно справување со Корона вирусот.
Интервјуто го направи: Ајџан Маликоска
Рамка: Опис на активноста
Преку проектот „Зголемување на пристапот и учеството на студенти Роми во високото образование и транзиција на пазарот на труд“, Здружението на граѓани „Ромаверзитас“ во рамките на контакт Центарот „Работа за заедницата“ овозможи работна пракса за студенти Роми, медицински работници и средношколци во период од април до јуни годинава. Контакт Центарот функционира 24/7 и дава поддршка на Ромската заедница за справување со Covid-19 на национално ниво. Од друга страна, практикантите ги градат сопствените капацитети во насока на комуникација, пишување извештаи, собирање податоци, водење на дата бази, координирање и организирање на логистичка поддршка, застапување, односи со јавност, решавање на проблеми, тимска работа, искуство за работа и функционирање во време на кризи.
Прочитајте го целиот артикл во PDF формат